Knowledge & Technology Transfer of Emerging Materials & Technologies through a Design-Driven Approach

Hvordan kan vi få forskningsbaseret viden om nye materialer og materialeteknologier ind på design- og ingeniøruddannelserne og videre ud i industrien?

Nye materialer og materialeteknologier er identificeret som nogle af de største potentielle forandringsagenter for industrien. Både i forhold til vækst og til en bæredygtig produktion.
På trods af, at der findes meget relevant forskning og specialiseret viden blandt de videregående uddannelsesinstitutioner og materialecentre, så når det sjældent ud i virksomhederne. Denne situation bliver kaldt ’The European Paradox’. Der er derfor behov for at undersøge hvordan der undervises i nye materialer og materialeteknologier på design og ingeniøruddannelserne med henblik på at de studerende på sigt kan viderebringe viden og kompetencer med sig til industrien.

Målet med projektet er at skabe didaktiske metoder til undervisning af studerende på design og ingeniøruddannelser. Metoder der træner dem i at anvende forskningsbaseret viden om nye materialer og materialeteknologier, så de kan bringe de nødvendige kompetencer ud i industrien.

Projektet er skabt i samarbejde mellem 10 forskellige Europæiske partnere, deriblandt videregående uddannelsesinstitutioner, materialecentre og arbejdsgiver-institutioner for industrien.

Projektet starter januar 2019, løber over 3 år og er finansieret af Erasmus+, key action 2.

Vælg et tema eller søg efter projekter