Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
601 projekter og 670 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
-
Design
Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer
Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online
-
Business
Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie
Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?
-
Business
Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie
Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?
-
Bæredygtighed
Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie
I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger
-
Business
Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie
Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.
-
Business
Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie
Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.
-
Bæredygtighed
Skønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudie
Forstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes.
-
Innovation
e-DNA i nicheområder – et redskab til oversete rødlistede arter – Et forstudie
Et forstudie om potentialet i den oversete biodiversitet, inden for rødlistede arter, i ”niche” områder ved hjælp af eDNA og Citizen Science.
-
Business
Brug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie
Hvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering?
-
Bæredygtighed
Etablering af energifællesskaber i HF Sundbyvester: En professionsbaseret forundersøgelse med internationalt perspektiv
Hvordan skabes et energifællesskab i HF Sundbyvester? Projektet kortlægger muligheder og barrierer med fokus på praksis og læring.
-
Teknik
Large Language Model (LLM) og generering af Ladder Diagram (LAD)
Dette projekt fokuserer på brugen af LLM til generering af kode, med særligt fokus på anvendelsen af ChatGPT4 til udvikling af LAD kode logik til Siemens PLC'er
-
Design
Deceptive Design
Hvor går grænsen mellem effektiv markedsføring og manipulation på nettet? Hvilke konsekvenser har det at overskride regler? Hvad ER reglerne?