Hop til indhold
  • Forbedring af teknisk og organisatorisk resiliens i sundheds-it under og efter Covid-19-krisen

    Projektet analyserer Sundhed.dk's tiltag før, under og efter COVID-19 for at forbedre offentlige it-systemers resiliens.

  • DIGIDAKT – Digitalt didaktisk kompetenceløft til erhvervsakademierne

    DIGIDAKT styrker teknologiforståelse i uddannelserne, bl.a. ved at klæde 150 undervisere på til rollen som faglige tech-coaches...

  • GenAIxUddannelse

    Aktionsforskningsprojekt om undervisere, der designer og afprøver AI-støttede forløb til udvikling af studerendes læringsfremmende AI-kompetencer.

  • Etablering af energifællesskaber i HF Sundbyvester: En professionsbaseret forundersøgelse med internationalt perspektiv

    Hvordan skabes et energifællesskab i HF Sundbyvester? Projektet kortlægger muligheder og barrierer med fokus på praksis og...

  • Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning...

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

583 projekter og 668 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. IT

    Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder?

  2. Bæredygtighed

    Lederens forbundethed – en mulig vej til ledertrivsel

    Hvordan kan ledere styrke deres følelse af forbundethed gennem øget fokus? Hvilken oplevet værdi skaber det for dem og deres trivsel?

  3. Bæredygtighed

    Lederens forbundethed i et fleksibelt arbejdsliv – Et forstudie

    Forbundethed er nøglen til bæredygtig ledelse i en fleksibel arbejdsverden. Vi udvikler konkrete metoder til at fremme trivsel, samarbejde og mening

  4. Turisme

    Bæredygtig oplevelsesudvikling

    Projektet undersøger, hvordan oplevelsesvirksomheder kan indtænke bæredygtighed i deres oplevelsestilbud, som både skaber værdi for virksomheden og dens kunder

  5. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?

  6. Innovation

    Fra hoved til handling

    Hvordan kan værktøjer fra designtænkning og systemisk design kombineres og understøtte en udviklingsproces i en virksomhed?

  7. Innovation

    AI-drevet Innovation – Et forstudie

    Hvordan kommer AI til at ændre de klassiske innovationsprocesser? Hvad er potentialet for at levere bedre innovation i danske SMV’er?

  8. Business

    Betydningen af sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer. – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  9. Innovation

    Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV

    I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier.

  10. Innovation

    Udvikling af AI-Moderator

    Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring via struktureret AI-understøttelse.​

  11. Design

    IT løsninger i procesautomatisering (ITPA):

    Projektet demonstrerer automatisering af industrielle processer med IoT og udvikling af metoder til automatiseret geometrisk måling og dataanalyse.

  12. Fødevarer

    Grøn omstilling med planteingredienser der øger holdbarhed (Grønholdbar)

    Naturlige, plantebaserede antimikrobielle stoffer viser lovende potentiale til at forlænge fødevarers holdbarhed og erstatte traditionelle konserveringsmidler.