Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
605 projekter og 673 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
- 
	DesignUnges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varerProjektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online 
- 
	BæredygtighedBindingsværk i en nutidig kontekstKan bindingsværk gentænkes, så det forener æstetik, klima og bygbarhed med moderne krav til energi, fugt og økonomi – og til realistisk pris? 
- 
	BusinessBetydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudieHvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder? 
- 
	InnovationAi-drevet innovation – Et forstudieHvordan kommer AI til at ændre de klassiske innovationsprocesser? Hvad er potentialet for at levere bedre innovation i danske SMV’er? 
- 
	BusinessEr det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudieKan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? 
- 
	BusinessVirksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudieProjektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen. 
- 
	BusinessEscaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudieProjektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund. 
- 
	BæredygtighedSkønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudieForstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes. 
- 
	Innovatione-DNA i nicheområder – et redskab til oversete rødlistede arter – Et forstudieEt forstudie om potentialet i den oversete biodiversitet, inden for rødlistede arter, i ”niche” områder ved hjælp af eDNA og Citizen Science. 
- 
	BusinessBrug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudieHvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering? 
- 
	ITTeaching AvatarHvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder? 
- 
	BæredygtighedLederens forbundethed – en mulig vej til ledertrivselHvordan kan ledere styrke deres følelse af forbundethed gennem øget fokus? Hvilken oplevet værdi skaber det for dem og deres trivsel? 
 
				