Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
601 projekter og 670 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
-
Design
Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer
Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online
-
Bæredygtighed
Bindingsværk i en nutidig kontekst
Kan bindingsværk gentænkes, så det forener æstetik, klima og bygbarhed med moderne krav til energi, fugt og økonomi – og til realistisk pris?
-
Business
Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie
Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?
-
Innovation
Ai-drevet innovation – Et forstudie
Hvordan kommer AI til at ændre de klassiske innovationsprocesser? Hvad er potentialet for at levere bedre innovation i danske SMV’er?
-
Business
Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie
Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?
-
Business
Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie
Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.
-
Business
Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie
Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.
-
Bæredygtighed
Skønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudie
Forstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes.
-
Innovation
e-DNA i nicheområder – et redskab til oversete rødlistede arter – Et forstudie
Et forstudie om potentialet i den oversete biodiversitet, inden for rødlistede arter, i ”niche” områder ved hjælp af eDNA og Citizen Science.
-
Business
Brug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie
Hvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering?
-
IT
Teaching Avatar
Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder?
-
Bæredygtighed
Lederens forbundethed – en mulig vej til ledertrivsel
Hvordan kan ledere styrke deres følelse af forbundethed gennem øget fokus? Hvilken oplevet værdi skaber det for dem og deres trivsel?