Hop til indhold
  • Undersøgelse af erfaringer og opfattelser af generativ AI i undervisning, ledelse og erhverv

    Toårig kvalitativ undersøgelse af, hvordan AI ændrer praksis, forståelse og faglige roller i uddannelse og erhverv.

  • Ledelseskursus om AI på tværs af erhvervsakademierne

    Tværgående ledelseskursus, der løfter sektoren i strategisk brug af AI og skaber fælles sprog og fælles retning.

  • Reality Testing som værktøj til læring i programmeringsundervisning

    Kan didaktiske metoder udviklet med udgangspunkt i ”Reality Testing” hjælpe studerende til læring af grundlæggende programmering?

  • Loan market competition and bank risk – Evidence from Denmark

    Projektet undersøger sammenhængen mellem bankkonkurrence i lånemarkedet og bankrisiko.

  • ​​AI in Action (AiA)​

    ​​AI in Action undersøger, hvordan ansvarlige og anvendelige AI-kompetencer skabes og styrkes i praksis.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

617 projekter og 690 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Design

    Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer

    Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online

  2. Bæredygtighed

    Bindingsværk i en nutidig kontekst

    Kan bindingsværk gentænkes, så det forener æstetik, klima og bygbarhed med moderne krav til energi, fugt og økonomi – og til realistisk pris?

  3. Business

    Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  4. Innovation

    Ai-drevet innovation – Et forstudie

    Hvordan kommer AI til at ændre de klassiske innovationsprocesser? Hvad er potentialet for at levere bedre innovation i danske SMV’er?

  5. Business

    Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie

    Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?

  6. Business

    Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie

    Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.

  7. Business

    Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie

    Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.

  8. Bæredygtighed

    Skønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudie

    Forstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes.

  9. Innovation

    eDNA i nicheområder – et redskab til oversete rødlistede arter – Et forstudie

    Et forstudie om potentialet i den oversete biodiversitet, inden for rødlistede arter, i ”niche” områder ved hjælp af eDNA og Citizen Science.

  10. Business

    Brug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie

    Hvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering?

  11. IT

    Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder?

  12. Bæredygtighed

    Lederens forbundethed – en mulig vej til ledertrivsel

    Hvordan kan ledere styrke deres følelse af forbundethed gennem øget fokus? Hvilken oplevet værdi skaber det for dem og deres trivsel?