Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
601 projekter og 670 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
-
Design
Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer
Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online
-
Business
Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie
Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?
-
Business
Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie
Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.
-
Bæredygtighed
Genanvendte materialer i den danske tekstilbranche –
En forundersøgelse af hvorvidt indsigterne fra LDC-Projekterne 'Genanvendete Materialer' og 'Recycling' kan danne basis for et videre forskningsprojekt
-
Bæredygtighed
CirTex: Potentialer for forskning indenfor cirkulære forretningsmodeller, holdbarhed og genanvendelighed af tekstiler
- En forundersøgelse
-
Entreprenørskab
Entreprenørskabskompetencer hos stiftere af SMV’er og deres medarbejdere
En forundersøgelse af iværksættere og deres kompetencer og motivation for at skabe deres egne jobs
-
Bæredygtighed
Globale cirkulære kompetencer med urban mining som case
Global omstilling til bedre udnyttelse af fremtidens ressource- og affaldsstrømme gennem tværfagligt samarbejde, metodeafdækning og uddannelse.
-
Design
Trends in Translation – unfuzzing trend mechanisms in Danish design companies
Hvordan arbejder ti succesfulde og awardvindende designvirksomheder i Danmark med trendmekanismer og designprocesser?
-
Design
Deceptive Design
Hvor går grænsen mellem effektiv markedsføring og manipulation på nettet? Hvilke konsekvenser har det at overskride regler? Hvad ER reglerne?
-
Bæredygtighed
Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.
Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?
-
Business
Betydningen af sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer. – Et forstudie
Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?
-
Design
IT løsninger i procesautomatisering (ITPA):
Projektet demonstrerer automatisering af industrielle processer med IoT og udvikling af metoder til automatiseret geometrisk måling og dataanalyse.