• Grøn transparens – serviceøkonomen som bæredygtighedsambassadør

    Udvikling af en grøn inspirationshåndbog klæder serviceøkonompraktikanter på til at undersøge og komme med input til bæredygtig...

  • Visualisering af sensordata: ”Proof of concept” for visualisering af sensordata i digitale tvillinger

    ”Proof of concept” for visualisering af sensordata i digitale tvillinger

  • Studerendes viden om praktikvirksomhedernes arbejde med de FN´s 17 Verdensmål og betydning for deres valg af praktikvirksomhed og senere arbejdsgiver

    EAMV har indsamlet data vha. spørgeskemaer og klimaambassadørrapporter, som bruges til at finde tendenser i besvarelserne fra...

  • Brug og integration af nye sociale medier

    Afdækning af potentiale for anv. af nye medieplatforme for SMV'er – fordele og ulemper ved brug af...

  • Er havre davre? – Fra viden til handling

    Hvem leverer viden om fodring af heste til hesteejerne?

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

408 projekter og 523 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Turisme

    GreenX

    Green Experience Economy: Sustainable Transition at Events and in Event Partnerships

  2. Design

    Sizing

    Hvordan påvirker muligheden for personlig opmåling/bodyscanning beklædningsvirksomheders arbejde med fit og sizing.

  3. Teknik

    Interactive Trampolines for Copenhagen Light Festival

    Trampolines with light effects based on user's jump movement.

  4. Business

    Enabling greener and circular fashion using blockchain

    Can blockchain help achieving transparency in fashion supply chain ?

  5. Business

    Hybrid Events

    The research sets to explore events located in a greater Copenhagen area, offering hybrid and/or digital elements in their business portfolio or event journey

  6. IT

    Immersive Design, Technologies & Experiences

    Undersøgelse af tilgange til at erhverve ny viden og konkrete erfaringer inden for de tre fokusområder; immersive design, teknologier og oplevelser

  7. Innovation

    IoT in the health sector

    dette projekt undersøger vi, hvordan wearables kan bruges som et middel til at motivere kvinder til at lave knibeøvelser og forbedre deres måder at lave knibeø

  8. Bæredygtighed

    Blockchain i Modebranchen

    Kan Blockchainteknologien anvendes som et redskab til at fremme transparens og bæredygtighed i modebranchen?

  9. Bæredygtighed

    Educators – Educate for Sustainable Change!

    I dette projekt undersøger vi nærmere, hvordan uddannelsessektoren kan være med til at fremme en bæredygtig udvikling indenfor mode- og livsstilsbranchen.

  10. Design

    3D Virtuel Prototyping i beklædningsbranchen

    Hvordan kan 3D virtuel prototyping implementeres som en relevant teknologi for KEA Design studerende og på sigt i den danske modebranche.

  11. Design

    Spilbaseret iværksætteriundervisning: følgeforskning

    Dette følgeforskningsprojekt vil generere viden om design af spilbaseret entreprenørskabsundervisning.

  12. Business

    Kreativitet i offentlige organisationer

    Hvordan kan kreativitet som kognitiv tilgang til proces optimere dagligdagsprocesser i organisationer?