Hop til indhold

​​AI: Etik og metode i kommunikationsprofessionen​

​​Projektet udforsker metode og etik i kommunikationsbranchens arbejde med AI​

Projektet kan bidrage til at sikre, at AI anvendes på en metodisk, etisk og bæredygtig måde, der gavner både kommunikationsprofessionelle og erhvervsliv som helhed. Den etiske og metodiske tilgang til AI er en afgørende kompetence i kommunikation og ledelse, og desuden indgår etisk brug af AI som et væsentligt register i bæredygtighed (som er programområdets nyeste satsning). Såkaldt Digitainability handler eksempelvis om at udnytte AI og digitale værktøjer til at støtte virksomheders bæredygtige omstilling, og samspillet mellem AI-metode og etik/bæredygtighed er et område som i stigende grad er i fokus i den faglige debat og i virksomheder.

Den stigende bevidsthed omkring etik i AI-brug afspejler på denne måde programområdets virksomhed  meget bredt (i forskning, udvikling, undervisning, branding af virksomheden m.m.).

Vælg et tema eller søg efter projekter