Hop til indhold
  • ​​AI in Action (AiA)​

    ​​AI in Action undersøger, hvordan ansvarlige og anvendelige AI-kompetencer skabes og styrkes i praksis.

  • Fishsafe II

    I projektet undersøger, hvordan mikrobiologien i fiskeprodukter ændrer sig, når der anvendes biobeskyttelseskulturer.

  • Biodiversitet i Byen

    Lad græsset gro og plant hjemmehørende stauder – Byernes grønne områder rummer potentiale for øget faunadiversitet, men...

  • Udvikling af nye eksamensformer og bud på læringsmål

    Projektet udvikler forslag til nye eksamensformer i en tid, hvor generativ AI både skaber muligheder og udfordrer...

  • Nye kurser til EVU området

    Projektet udvikler nye, praksisnære EVU-kurser i kunstig intelligens, der kan udbydes på tværs af erhvervsakademierne

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

613 projekter og 686 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Teknologi

    ​​AI in Action (AiA)​

    ​​AI in Action undersøger, hvordan ansvarlige og anvendelige AI-kompetencer skabes og styrkes i praksis.

  2. IT

    Affordable AI-Powered Video Conferencing Solution Using RaspberryPi Python for Hybrid Active Learning Classrooms

    Empowering hybrid learning with Arduino: a low-cost, user-friendly video conferencing solution for schools, students, and teachers with limited resources.

  3. IT

    Implementering af Cyber Resilience Act i SMV’er

    Projektet undersøger, hvorledes en virksomhed, der leverer industriel IoT, kan implementere Cyber Resilience Act.

  4. Design

    Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer

    Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online

  5. Business

    Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  6. Bæredygtighed

    How Green is My Code: Energy use and software services – Et forstudie

    Videndeling med virksomheder i en workshop E2025 og præsentation af metode, der fremmer grønnere valg i cloud computing-miljøer.

  7. Business

    Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie

    Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?

  8. Bæredygtighed

    Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie

    I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger

  9. Business

    Brug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie

    Hvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering?

  10. IT

    Forbedring af teknisk og organisatorisk resiliens i sundheds-it under og efter Covid-19-krisen

    Projektet analyserer Sundhed.dk's tiltag før, under og efter COVID-19 for at forbedre offentlige it-systemers resiliens.

  11. IT

    Teaching Avatar

    Hvordan kan en avatar baseret på generativ AI programmeres og trænes til at varetage ”underviserrollen” i træning og oplæring af medarbejdere og kunder?

  12. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?