Spilbaseret iværksætteriundervisning: følgeforskning

Dette følgeforskningsprojekt vil generere viden om design af spilbaseret entreprenørskabsundervisning.

Nærværende projekt kobler sig på socialfondsprojektet ”Spilbaseret Iværksætteriundervisning,” som handler om at udvikle spilbaserede iværksætteriundervisningsforløb. Forløbene skal udvikles, testes og evalueres på 8 danske erhvervsakademier over en 2-årig periode i 2020 og 2021. I projektet er der tilkoblet en række eksperter indenfor spilbaseret undervisning og forskning samt eksperter indenfor iværksætteri og entreprenørskab. Alle forløb vil blive evalueret med redskabet OctoSkills.

For at kvalificere og blive klogere på vores arbejde med udvikling af spildesign til undervisningsbrug, vil der i dette projekt udvikles et designbaseret forskningsdesign. 8 undervisere fra Zealand og KEA vil bistå med dataindsamling fra 6 undervisningsforløb. Forskningsdesignet vil blive udviklet, så det kan bruges af de øvrige 6 erhvervsakademier, der er med i det overordnede projekt om spilbaseret iværksætteri-undervisning. På den måde vil flere undervisere kunne arbejde ud fra samme problemstilling og anvende samme design til at undersøge tilsvarende forløb i det ovennævnte landsdækkende projekt. Nogle undervisningsforløb vil blive afprøvet i flere omgange. Således vil det være muligt at afprøve spildesignet, evaluere og justere spildesignet og derefter afprøve igen i en forbedret version.

Vælg et tema eller søg efter projekter