Hop til indhold
  • Studerendes observationer af deres praktikvirksomheders arbejde med FN’s 17 Verdensmål

    Projektet søger indsigt i de studerende på Erhvervsakademi Midtvest og deres oplevelse af praktikvirksomhedernes arbejde med FN’s...

  • Tilknytning til arbejdspladsen: Den Skjulte Faktor til fastholdelse af medarbejdere i den finansielle sektor?

    Projektet undersøger, i hvilken grad medarbejderes tilknytning til arbejdspladsen påvirker deres fastholdelse i organisationen

  • A Kinematic Model for Robot Fixture with Unilateral Constraints

    A Kinematic Model for Robot Fixture with Unilateral Constraints

  • Programmeringsundervisning i Norden: Et litteraturstudie

    Hvordan undervises der i programmering på nordiske erhvervsakademier? Et litteraturstudie med fokus på pædagogiske tilgange.

  • Bridging Stakeholder Collaboration and Communication to Drive Climate Success under SBTi

    Exploring how companies engage stakeholders to meet Science-Based Targets and avoid greenwashing risks.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

605 projekter og 673 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  2. Innovation

    Ai-drevet innovation – Et forstudie

    Hvordan kommer AI til at ændre de klassiske innovationsprocesser? Hvad er potentialet for at levere bedre innovation i danske SMV’er?

  3. Bæredygtighed

    Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie

    I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger

  4. Business

    Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie

    Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.

  5. Entreprenørskab

    Entreprenørskabskompetencer hos stiftere af SMV’er og deres medarbejdere

    En forundersøgelse af iværksættere og deres kompetencer og motivation for at skabe deres egne jobs

  6. Bæredygtighed

    ESG – bæredygtighed på Erhvervsakademi Aarhus

    Hvordan kan en uddannelsesinstitution måle og rapportere ESG? Projektet kortlægger nøgletal og undersøger, hvordan bæredygtighed kan integreres i undervisningen

  7. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?

  8. Business

    Betydningen af sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer. – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  9. Entreprenørskab

    Forretningsudvikling i en virksomhed med studerende og aktionsforskning

    Projektet afdækker, hvordan erhvervsakademi Aarhus’s proceskonsulenter sammen med studerende kan hjælpe SMV'er med udvikling af deres forretning

  10. Entreprenørskab

    Cooking up prosperity: Pop-Up restaurants, innovation, and lifestyle entrepreneurship

    Can pop-up restaurants provide the freedom, creativity and pursuit of uniqueness that lifestyle entrepreneurs seek?

  11. Bæredygtighed

    Bæredygtigt User Experience Design

    Projektet har som mål at udvikle et koncept, som kan skabe værdi indenfor feltet bæredygtigt UX-design.

  12. Business

    En undersøgelse af organisationsformer i den optometriske branche i relation til generation Z

    Hvordan passer Generation Z ind i den traditionelle optometriske forretningsmodel, i relation til Frederic Laloux’ teori om organisationsformer?