Hop til indhold

Snyd eller smart? Kunstig intelligens som værktøj

En forundersøgelse, der udforsker brugen af kunstig intelligens som værktøj for multimediedesignstuderende i praktik og teori.

Den stigende udvikling af kunstig intelligens (AI) omformer markant arbejdsmarkedet, hvilket giver anledning til overvejelser om, hvordan uddannelse og studerende skal interagere i denne “nye” virkelighed (Zhai 2022). Brugen af ​​kunstig intelligens (AI) i videregående uddannelser er i de indledende faser (Zentner 2022). AI har potentialet til at revolutionere videregående uddannelse ved at muliggøre nye former for læring (Shute, 2018). AI kan transformere den måde, studerende lærer på (Shute, 2018), og virksomheders arbejde. I en lærende organisation kan AI bruges til at skabe læring hos elever (Dziuban, 2017) og medarbejdere, så der skabes momentum i virksomhedens opgaver. De studerende på erhvervsakademierne er tæt på praksis og kan ses som nogle af virksomhedernes forandringsagenter.
Dette forstudie ser på hvordan studerende vælger at inddrage kunstig intelligens i opgaveløsninger

Forskningsspørgsmål

Hvordan kan eleverne bruge AI som værktøj og bidrage til viden om brugen af ​​AI til opgaveløsninger?

  1. Hvordan arbejder studerende i praktik med AI i virksomheder?
  2. Hvilken forskel gør det for studerende om de har en AI til rådighed? (test med kontrolgruppe)

Vælg et tema eller søg efter projekter