Hop til indhold

How financial institutions can offer sustainable advice to private customers: “Private customer advice and sustainability: A challenge for financial institutions”

Med udgangspunkt i en eksisterende prototype, der kan løse de udfordringer, privatkunderådgiverne står overfor i implementeringen af pengeinstitutternes mål

Bæredygtighed og mere specifikt FN’s verdensmål og CO2-udledning er et primært strategisk fokusområde for de fleste pengeinstitutter i Danmark.

Projektets formål er at belyse potentialet ved et digitalt værktøj, der på operationelt niveau kan løse de udfordringer, privatkunderådgiverne står overfor i implementeringen af de bæredygtige strategiske og taktiske mål og delmål i pengeinstitutterne. Samtidig er projektets formål at få kundens holdning belyst til dette emne.

Projektet udspringer fra et tidligere forskningsprojekt:  ”Pengeinstitutternes privatkunderådgivning i et bæredygtigt perspektiv” og bygger videre på vores fund fra dette.

Spørgsmål, som søges besvaret i projektet:

  • Hvordan ser bankerne på vores resultater omkring rådgivernes holdninger til håndteringen af bæredygtighed i pengeinstitutterne samt vores potentielle løsning til forbrugskunden? Søges besvaret via dialog med de tidligere adspurgte ledere ud fra fund via interviews og spørgeskema til deres rådgiverkollegaer.
  • Hvordan ser slutbrugeren/forbrugeren på vores digitale løsning som en måde at håndtere et øget fokus fra omverdenen på deres CO2-forbrug og deres måde at leve et bæredygtigt liv? Søges besvaret via dialog med de tidligere adspurgte ledere ud fra fund via interviews og spørgeskema til deres rådgiverkollegaer baseret på rådgivernes besvarelse hvorefter prototypen vil præsenteres for de interviewede og evalueret.

Spørgsmål 2 vil besvares via spørgeskema sendt til slutbrugeren/kunden af prototypeappen. Vi vil gennemgå appens muligheder inden spørgsmål stilles.

Vælg et tema eller søg efter projekter