Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
602 projekter og 672 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
-
Business
Bridging Stakeholder Collaboration and Communication to Drive Climate Success under SBTi
Exploring how companies engage stakeholders to meet Science-Based Targets and avoid greenwashing risks.
-
Design
Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer
Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online
-
Business
Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie
Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?
-
Business
Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie
Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?
-
Business
Rådgivning om tab af erhvervsevneforsikring i danske pengeinstitutter – hænger praksis sammen med lovgivningen?
Projektet undersøger, om bankrådgivning ved tab af erhvervsevne er i overensstemmelse med gældende lovgivning og praksis.
-
Bæredygtighed
Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie
I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger
-
Business
Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie
Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.
-
Business
Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie
Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.
-
Business
FREMTIDENS DIGITALE BTB SÆLGER – Et forstudie
Hvordan kan danske SMV indenfor BtB-salg øge værdiskabelsen set i lyset af de udfordringer og potentialer der er givet af den digitale udvikling.
-
Bæredygtighed
Skønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudie
Forstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes.
-
Bæredygtighed
Inkludér de ekskluderede: En undersøgelse af mulighederne for inklusion af neurodivergente personer (ADHD OG/ELLER AUTISME) fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie
Med afsæt i Novo Nordisks ”Including the Excluded” undersøges forskning og praksis ift. inklusion af neurodivergente (ADHD og autisme) i virksomheder.
-
Business
Brug af AI i rekrutteringsprocessen – set fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie
Hvordan hjælper/hæmmer AI rekruttering? Hvilke muligheder og etiske dilemmaer opstår, og hvordan kan virksomheder håndtere brugen af AI i rekruttering?