Hop til indhold
  • Studerendes observationer af deres praktikvirksomheders arbejde med FN’s 17 Verdensmål

    Projektet søger indsigt i de studerende på Erhvervsakademi Midtvest og deres oplevelse af praktikvirksomhedernes arbejde med FN’s...

  • Tilknytning til arbejdspladsen: Den Skjulte Faktor til fastholdelse af medarbejdere i den finansielle sektor?

    Projektet undersøger, i hvilken grad medarbejderes tilknytning til arbejdspladsen påvirker deres fastholdelse i organisationen

  • A Kinematic Model for Robot Fixture with Unilateral Constraints

    A Kinematic Model for Robot Fixture with Unilateral Constraints

  • Programmeringsundervisning i Norden: Et litteraturstudie

    Hvordan undervises der i programmering på nordiske erhvervsakademier? Et litteraturstudie med fokus på pædagogiske tilgange.

  • Bridging Stakeholder Collaboration and Communication to Drive Climate Success under SBTi

    Exploring how companies engage stakeholders to meet Science-Based Targets and avoid greenwashing risks.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

605 projekter og 673 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Tilknytning til arbejdspladsen: Den Skjulte Faktor til fastholdelse af medarbejdere i den finansielle sektor?

    Projektet undersøger, i hvilken grad medarbejderes tilknytning til arbejdspladsen påvirker deres fastholdelse i organisationen

  2. Business

    Bridging Stakeholder Collaboration and Communication to Drive Climate Success under SBTi

    Exploring how companies engage stakeholders to meet Science-Based Targets and avoid greenwashing risks.

  3. Design

    Unges oplevelser med re-commerce: En kvalitativ undersøgelse af kundeoplevelser ved online køb og salg af brugte varer

    Projektet undersøger, via interviews og tænke-højt-tests på udvalgte gensalgsplatforme og webshops, hvordan unge oplever at købe og sælge brugte varer online

  4. Business

    Betydningen af Sportsteknologi på forretningsmodeller for eksisterende og fremtidige sportsvirksomheder og – organisationer – Et forstudie

    Hvordan kan en bred vifte af sportsteknologier åbne op for nye forretningsmodeller og innovative startup virksomheder?

  5. Business

    Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår? – Et forstudie

    Kan digital brugervenlighed samt brug af AI reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?

  6. Business

    Rådgivning om tab af erhvervsevneforsikring i danske pengeinstitutter – hænger praksis sammen med lovgivningen?

    Projektet undersøger, om bankrådgivning ved tab af erhvervsevne er i overensstemmelse med gældende lovgivning og praksis.

  7. Bæredygtighed

    Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie

    I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger

  8. Business

    Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie

    Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.

  9. Business

    Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie

    Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.

  10. Business

    FREMTIDENS DIGITALE BTB SÆLGER – Et forstudie

    Hvordan kan danske SMV indenfor BtB-salg øge værdiskabelsen set i lyset af de udfordringer og potentialer der er givet af den digitale udvikling.

  11. Bæredygtighed

    Skønhedsbranchens brug af AI som integration i kunderejsen – Et forstudie

    Forstudiet undersøger, hvordan skønhedsvirksomheder bruger eller kan bruge AI til at forbedre kunderejsen, samt hvilke potentialer og barrierer der findes.

  12. Bæredygtighed

    Inkludér de ekskluderede: En undersøgelse af mulighederne for inklusion af neurodivergente personer (ADHD OG/ELLER AUTISME) fra et virksomhedsperspektiv – Et forstudie

    Med afsæt i Novo Nordisks ”Including the Excluded” undersøges forskning og praksis ift. inklusion af neurodivergente (ADHD og autisme) i virksomheder.