Råhandel – Digital markedsplads for fødevareproducenter

Med udgangspunkt i udvikling af wire frames, mock-ups og brugertest vil projektet innovere designs og brugerflader inden for brugervenlighed og digitale salg.

 

Dette projekt afvikles i samarbejde med CORO – Corolab Roskilde.

Med udgangspunkt i udvikling af wire frames, mock-ups og brugertest (UX) vil dette projekt innovere og udvikle designs og brugerflader inden for nedenstående to områder:

  1. Øget brugervenlighed: Råhandel er et nyt IT firma, og brugerflader er udviklet ad hoc i forbindelse med virksomhedens vækst. Det betyder, at platformens udformning ikke altid er indrettet efter brugernes behov, men efter hvad der er muligt. Derfor udvikles her et sammenhængende design baseret på UX til at øge brugervenligheden for producenternes vareoprettelses flow (aktivitet 1).
  2. Chatlignende funktioner til understøttelse af producenternes aktive digitale salg: Pt. opererer Råhandels platform med faste priser og faste kunder. Med chatlignende funktioner ønsker Råhandel at gøre det muligt for producenter at give særlige tilbud til kunder – f.eks. ved store mængder, varer der nærmer sig sidste salgsdato eller helt friske grøntsager – samt mulighed for at give særlige vilkår for handlen (aktivitet 2 og 3).

 

Vælg et tema eller søg efter projekter