Hop til indhold

Liveshopping – nøglen til bedre digitale købsoplevelser?

Webshoppen skaber sjældent den samme stemning og oplevelse for kunden som den fysiske butik formår. Det kan liveshopping muligvis ændre på. Dette projekt unders

Fokus:

·       Kortlægge hvordan kundeoplevelsen kan forbedres i forbindelse med online salg.

·       Undersøge hvilke muligheder der er for at arbejde med købsoplevelser på tværs af digitale platforme

·       Undersøge muligheder for at integrere liveshopping eller dele deraf med forskellige websalgsløsninger på tværs af digitale platforme

 

Projektet vil på baggrund af indsamlet viden om liveshopping, tredjepartsprogrammer og webshops udvikle en række eksperimentelle websalgsløsninger i samarbejde med studerende på multimediedesigneruddannelsen på Zealand Erhvervsakademi i Køge. Viden fra test af disse eksperimentelle løsningsforslag videreføres derefter i udviklingen af en række nye forslag til løsninger og test deraf, som vil udfolde nye muligheder for forbedring af potentielle brugeres købsoplevelser på tværs af digitale platforme.

 

Liveshopping er i sig selv et forholdsvist ubeskrevet blad i dansk regi og de fleste forskningsprojekter fokuserer i langt højere grad på marketingsværdien og det antropologiske eller økonomiske aspekt af liveshopping. Dette projekt vil hovedsageligt fokusere på designmuligheder, brugeroplevelser og muligheder for udvikling af webbaserede løsninger.

 

‘Kan viden om liveshopping på sociale medier via 3.-partsprogrammer afhjælpe integreringen af og/eller nytænke websalgsløsninger på tværs af platforme og dermed forøge brugeroplevelsen for kunden?’   

 

Vælg et tema eller søg efter projekter