Hop til indhold

Farvevalget i den virksomheders visuelle identitet

Mange virksomheders vigtige grafiske designvalg er tilfældigt landet hos kommunikationsafdelingen. Når det kommer til farver, er mulighedshorisonten begrænset t

Udforskning af farvevalget i visuelle designprocesser
Mange virksomheders visuelle designvalg er tilfældigt landet hos kommunikationsafdelingen og når det kommer til farvevalg, er mulighedshorisonten begrænset til PowerPoints indbyggede, begrænsede farver. I dette projekt vil jeg undersøge, hvordan virksomheder, fagpersoner, grafikere og udviklere nemt kan optimere og understøtte sine farvevalg. Dels for at deres kommunikationsmateriale fremstår mere sanseligt, dels for at virksomhedens visuelle identitet (CVI) styrkes. Dette opnåes, blandt andet, ved at introducere en mere narrativ tilgang til det at arbejde med farver og følelser.
Dette forskningsprojekt vil udforske, hvordan man kan gøre farveteori mere anvendeligt for almene virksomheder. Jeg vil ‘oversætte’ det faglige stof til en praktisk, legende metode, hvormed man kan udforske farver og farvepaletter på workshops og efterfølgende argumentere for valgene vha. mapping og visuelle konkurrentanalyser. Projektet vil også indkredse, hvordan man tester farver og præsenterer sine farvevalg mere tværmodalt og overbevisende.

Vælg et tema eller søg efter projekter