Hop til indhold

The impact of virtual reality technologies on the customer experience: A qualitative study of immersive storytelling as a VR tool in the digital purchase phase

En kvalitativ undersøgelse af brugerpåvirkningen af immersive storytelling i VR for digitale købsoplevelser

Forskere har på nuværende tidspunkt fundet ud af at den stigende interesse i brugen af VR er forbundet med at forbrugere kan forbinde sig med brandet på et meget dybere niveau, og VR giver et stort potentiale for at udløse positive følelser (Hollebeek, D. L., et al 2020). Desuden har virkemidlet “immersive storytelling” vist sin effektivitet indenfor VR-området, da immersive storytelling forbedrer både tilstedeværelse, flow og troværdighed, hvilket påvirker oplevelsen af VR-miljøet positivt (Shuran, Y og Wenxiang, Z. 2022).

Det er derfor interessant at dykke ned i immersive storytelling og den påvirkning det kan have på forbrugeren i en digital købsfase. Da al forskning indenfor området er international, kunne det ligeledes være interessant at dykke dybere ned i det, i en dansk kontekst.

Dette frembringer følgende forskningsspørgsmål:

The impact of virtual reality technologies on the customer experience: An experiment of immersive storytelling as a VR tool in the digital purchase phase.

Vælg et tema eller søg efter projekter