
Kombinationen af to nye, digitale teknologier – online arbejdsformer, der accelererede under COVID-19 pandemien, og letanvendelig generativ kunstig intelligens (KI) – udfordrer arbejdslivets og uddannelsesverdenens indretning. Den samlede erhvervsakademisektor i Danmark står midt i disse
omvæltninger, fordi vores uddannelsesarbejde er så tæt forbundet med erhvervslivets praksisser.
I projektet vil vi blandt andet undersøge
- Hvordan erhvervslivet og arbejdslivet er i forandring?
- Hvordan underviserrollen er i forandring?
- Hvilke ændringer er nødvendige og ønskelige i
studieordninger og eksamen? - Hvordan leder man klasserum og vidensmedarbejdere?
- Hvordan sikrer vi tillid og samhørighed i
uddannelsessituationer? - Hvad de studerendes forventninger til vores formåen er?
Projektets formål er at kompetenceløfte undervisere i brugen af AI og virtuelle undervisningsformer, samt forstå praksiseffekten af de nye teknologier, herunder nye
udprøvningsformer. Derfor vil projektet fokusere på:
• udvikling af forløb till studerende i erhvervslivet, der forankrer teknologierne i didaktiske og
forretningsmæssige praksisser
• skabe en fælles værktøjskasse til ledelser og undervisere
• undersøge studerendes forventninger til og forudsætninger for at bruge de nye teknologier
• forstå og agere samlet som erhvervsakademisektor i de nye teknologiers virkelighed
