Nye digitale teknologier – mellem uddannelse og erhvervsliv
| Projekttitel | Nye digitale teknologier – mellem uddannelse og erhvervsliv |
|---|---|
| Projekttype | Pædagogiske udviklingsprojekter |
| Frascati | Nej |
| Tema | Teknologi | Undervisning |
| Teaser | Kompetenceløft af undervisere i brugen af AI, virtuelle undervisningsformer og forståelse for praksiseffekten af de nye teknologier |
| Status | Igangværende |
| Ejer | |
| - Akademi | Erhvervsakademi Dania |
| - Kontaktperson | Rasmus Borregaard Hall Chef for forskning og uddannelsesudvikling raha@eadania.dk 21627836 |
| Nat./Int. | Nationalt |
| Projektperiode | 01. januar 2024 - 31. december 2025 |
| Projektbeskrivelse | |
| - Projektresumé | Kombinationen af to nye, digitale teknologier – online arbejdsformer, der accelererede under COVID-19 pandemien, og letanvendelig generativ kunstig intelligens (KI) – udfordrer arbejdslivets og uddannelsesverdenens indretning. Den samlede erhvervsakademisektor i Danmark står midt i disse I projektet vil vi blandt andet undersøge
Projektets formål er at kompetenceløfte undervisere i brugen af AI og virtuelle undervisningsformer, samt forstå praksiseffekten af de nye teknologier, herunder nye • udvikling af forløb till studerende i erhvervslivet, der forankrer teknologierne i didaktiske og |
| - Baggrund og formål | Kombinationen af to nye, digitale teknologier – online arbejdsformer, der accelererede under COVID-19 pandemien, og letanvendelig generativ kunstig intelligens (KI) – udfordrer arbejdslivets og uddannelsesverdenens indretning. Den samlede erhvervsakademisektor i Danmark står midt i disse Projektets formål er at kompetenceløfte undervisere i brugen af AI og virtuelle undervisningsformer, samt forstå praksiseffekten af de nye teknologier, herunder nye |
| - Aktiviteter og handling | Projektet er inddelt i fire faser: Fase 1: 01/01/24 – 31/07/24: Fase 2: 01/08/24 – 31/12/24: Fase 3: 01/01/25 – 31/07/25: Fase 4: 01/08/25 – 31/12/25:
Aktiviteterne i projektet er i overskrifter: Aktiviterne samles i 5 work packages (WP) som følger:
|
| - Projektets Metode | Projektet er inddelt i arbejdspakker, arbejdsopgaver og tid – se “projektaktiviteter og handling” |
| - Projektets Forventede Resultater | |
| - Projektets Forventede Effekt | Det forventes, at følgende effekter kan spores direkte: |
| Tags | |
| Deltagere | |
| Partnere | Smart Learning | Erhvervsakademi MidtVest | Erhvervsakademi Kolding (IBA) | Erhvervsakademi Sydvest | Erhvervsakademi Aarhus | KEA | Cphbusiness | Zealand – Sjællands Erhvervsakademi |
| Finansiering | |
| Resultat | |
| Evaluering | |
| Formidlingsform | |
| - Resultatets formidling | |
| - Resultaternes værdi | |
| - Målgruppen | |
| - Publikationer |