Hop til indhold

Kundemødets udvikling i den finansielle sektor

I 2019 foretrak de fleste danske kunder et fysisk bankmøde - spørgsmålet er i hvilket omfang præferencerne er ændret post Covid-19?

I 2018 satte EAMV fokus på digitalisering af den finansielle sektor på Forskningens Døgn med overskriften “Robotterne sidder på finanserne”. Det blev inspirationen til EAMV og IBA Erhvervsakademi Koldings Frascati-projekt: Kundemobilitet og digitale løsninger – er de traditionelle banker fortid eller fremtid?

I Frascati-projektet fra 2020 var det tydeligt, at den danske banksektor er under forandring. I projektet var omdrejningspunktet, at det formentlig var kundernes præferencer, som blev afgørende for, hvor hurtigt udviklingen i banksektoren kom til at gå. I den data, som blev indsamlet i november 2019, fremgik det at danske bankkunder trods alt stadig havde præference for fysiske møder i bankerne.

I EAMVs seneste projekt, der står på skuldrene af de andre projekter, undersøges, hvorvidt rådgiveren kan bibeholde den samme rolle efter Covid-19, hvorvidt bankkunder er blevet mere digitale samt hvilke forhold der har betydning for kundemødets form og afvikling? 

Vælg et tema eller søg efter projekter