Forskningsprojektet ”Kundemødets udvikling i den finansielle sektor” har vist, at den digitale udvikling har rykket ved de kendte arketyper i branchen. I projektet beskrives 4 arketyper: ”Den traditionelle Jyde”, ”Den superdigitale”, ”Den hybride” og ”Den glemte”.
For at bankerne kan yde kompetent og målrettet rådgivning er det vigtigt, at de følger udviklingen og er opmærksomme på, at kundernes tidligere præferencer muligvis er ændret.
I dette projekt ønsker vi at undersøge, hvordan den hybride kunde oplever servicekvaliteten i bankerne. Den hybride bankkunde er kendetegnet, som kunden der gerne vil klare en del digitalt, men som også er glad for den fysiske bank. Hos den hybride bankkunde betyder relationen til bankrådgiveren stadig noget og der sættes pris på, at muligheden for at mødes stadig foreligger.
Forskningsspørgsmål:
I dette projekt ønsker vi via kvalitative data at forstå, hvilke behov den hybride kunde har for servicekvalitet i bankerne?