Hop til indhold
  • Extended shelf-life of cut leafy greens by BioSolutions (Greenleaf)

    I projektet undersøges mulighederne for at forlænge holdbarheden af friskhøstede bladgrøntsager.

  • Extended shelf-life of cut leafy greens by BioSolutions (Greenleaf)

    I projektet undersøges mulighederne for at forlænge holdbarheden af friskhøstede bladgrøntsager

  • Hvordan kan de teknologiske innovatorer inden for AI og finans være med til at bidrage til bæredygtige finansielle løsninger indenfor realkredit? – Et forstudie

    I samarbejde med realkreditbranchen og teknologiske AI-innovatorer undersøges, hvordan AI kan bidrage til bæredygtige finansielle løsninger

  • ”Er det muligt via digital brugervenlighed og AI at reducere den oplevede risiko og fremme kvinders investeringsadfærd, så de opnår bedre økonomiske vilkår?” – Et forstudie

  • Virksomheders brug af AI-løsninger til at skabe bedre kundeoplevelser – Et forstudie

    Projektet undersøger, hvordan danske virksomheder, som arbejder med oplevelsesudvikling, kan bruge AI-løsninger til at forbedre kundeoplevelsen.

Vælg et tema eller søg efter projekter

Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted

593 projekter og 668 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier

Søgeresultater

Viser resultater for

Ingen projekter fundet

  1. Business

    Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie

    Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.

  2. Bæredygtighed

    Vejen til kønsdiversitet i den danske revisionsbranche

    Revisionsbranchen har for få kvinder i de øvre ledelseslag! Hvordan kan branchen arbejde med kønsdiversitet og dermed forbedre på S og G i ESG?

  3. Business

    Køberrådgivning i forbindelse med bolighandler i Danmark

    Køberrådgivning er en ureguleret branche i vækst. Vi undersøger kvaliteten og udbredelsen i Danmark og dens indflydelse på forbrugerbeskyttelse ved boligkøb.

  4. Turisme

    Bæredygtig oplevelsesudvikling

    Projektet undersøger, hvordan oplevelsesvirksomheder kan indtænke bæredygtighed i deres oplevelsestilbud, som både skaber værdi for virksomheden og dens kunder

  5. Bæredygtighed

    Forbrugerne, Bankerne og Finansiel Bæredygtighed

    Hvad mener bankkunder om bæredygtighed? Projektet undersøger danskernes holdninger og bankernes rolle i den grønne omstilling.

  6. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.

    Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?

  7. Bæredygtighed

    Biodiversitet og økosystemer i den private sektor – hvordan mindre SMV’er kan gribe arbejdet an og rapportere under ESRS-standarderne

    Projektet udforsker, hvordan mindre SMV’ers arbejde med biodiversitets og økosystemer kan oversættes til rapportering under ESRS-standarderne.

  8. Innovation

    Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV

    I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier.

  9. Business

    Erhvervsdrivendes anvendelse af generiske miljøpåstande i markedsføring – en undersøgelse af retstilstanden

    I projektet afdækkes gældende og kommende ret indenfor erhvervsdrivendes anvendelse af miljøudsagn i deres markedsføring.

  10. Bæredygtighed

    Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring – Et forstudie

    Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.

  11. Bæredygtighed

    Forbrugerne og Finansiel Bæredygtighed – Et forstudie

    Forstudiet undersøger finansiel bæredygtighed i forhold til privatkunderne.

  12. Økonomi

    Fra minus til plus – den værdiskabende økonomifunktion

    Hvordan kan mellemstore virksomheder udvikle deres økonomifunktion, så den skaber større værdi for organisationen og ledelsen?