Alle forsknings- og udviklingsprojekter fra danske erhvervsakademier samlet på ét sted
593 projekter og 668 videnprodukter på tværs af 8 erhvervsakademier
Søgeresultater
Viser resultater for
Ingen projekter fundet
-
Business
Escaping the Retail Life Cycle of Death: Strategisk Pop-up Retail version 2.0 som modsvar til de fysiske butikkers død – Et forstudie
Projektet undersøger, om og hvordan pop-up-koncepter kan modvirke Retail Life-Cycle of Death til gavn for detailbranchen, kunder og lokalsamfund.
-
Bæredygtighed
Vejen til kønsdiversitet i den danske revisionsbranche
Revisionsbranchen har for få kvinder i de øvre ledelseslag! Hvordan kan branchen arbejde med kønsdiversitet og dermed forbedre på S og G i ESG?
-
Business
Køberrådgivning i forbindelse med bolighandler i Danmark
Køberrådgivning er en ureguleret branche i vækst. Vi undersøger kvaliteten og udbredelsen i Danmark og dens indflydelse på forbrugerbeskyttelse ved boligkøb.
-
Turisme
Bæredygtig oplevelsesudvikling
Projektet undersøger, hvordan oplevelsesvirksomheder kan indtænke bæredygtighed i deres oplevelsestilbud, som både skaber værdi for virksomheden og dens kunder
-
Bæredygtighed
Forbrugerne, Bankerne og Finansiel Bæredygtighed
Hvad mener bankkunder om bæredygtighed? Projektet undersøger danskernes holdninger og bankernes rolle i den grønne omstilling.
-
Bæredygtighed
Integration af bæredygtighed i beklædningsvirksomheders taktiske markedsføring.
Hvordan kan beklædningsvirksomheder arbejde med bæredygtighed? Hvordan kan de tage ansvar for at håndtere konsekvenserne af produktion og salg af tøj?
-
Bæredygtighed
Biodiversitet og økosystemer i den private sektor – hvordan mindre SMV’er kan gribe arbejdet an og rapportere under ESRS-standarderne
Projektet udforsker, hvordan mindre SMV’ers arbejde med biodiversitets og økosystemer kan oversættes til rapportering under ESRS-standarderne.
-
Innovation
Forecastmetoder – behov, teori og praksis i SMV
I projektet undersøges en ny forecast metode til mellem- og langsigtet forecasting af eksponentielt trendede tidsserier.
-
Business
Erhvervsdrivendes anvendelse af generiske miljøpåstande i markedsføring – en undersøgelse af retstilstanden
I projektet afdækkes gældende og kommende ret indenfor erhvervsdrivendes anvendelse af miljøudsagn i deres markedsføring.
-
Bæredygtighed
Integration af bæredygtighed i virksomheders taktiske markedsføring – Et forstudie
Med dette forstudie undersøges, hvordan en gammelkendt akademisk model er hældt på nye genanvendte flasker.
-
Bæredygtighed
Forbrugerne og Finansiel Bæredygtighed – Et forstudie
Forstudiet undersøger finansiel bæredygtighed i forhold til privatkunderne.
-
Økonomi
Fra minus til plus – den værdiskabende økonomifunktion
Hvordan kan mellemstore virksomheder udvikle deres økonomifunktion, så den skaber større værdi for organisationen og ledelsen?