4 Hvide T-shirts – et innovationsprojekt hvor alt er tilladt

Fra ide til salg - hvor meget kan man tjene på fire hvide T-shirts?

Entreprenant mindset, godt krejlergen og en god portion ihærdighed. Studerende på tværs af KEA skulle på blot en uge, på baggrund af 4 hvide T-shirts, udvikle et koncept, markedsføre og afsætte det med mest mulig fortjeneste. Mere end 200 studerende deltog i konkurrencen ”4 hvide T-shirts – et innovationsprojekt hvor alt er tilladt”.

De studerende blev inddelt i grupper, hvorefter de modtog 4 hvide T-shirts, som på bedste og mest innovative måde skulle omsættes til en form for værdi. De hvide T-shirts repræsenterer således en værdi, men ikke en unik værdi, og det vil være op til de studerendes innovative evner at få de 4 T-shirt omsat til en høj værdi.

Projektets formål var at vise, at innovation er noget man GØR og ikke blot et begreb der italesættes, inddrages teoretisk og igennem andres erfaringer. Derudover ønskes det at udvikle de studerendes entrepreneurskabs evner og give dem erfaring med at gå fra ide til handling.

De studerende blev under forløbet bl.a. introduceret til:

  • Innovationsteori
  • Innovationsworkshop (meditation, idepitching, fokusgruppe interviews)
  • Designmetode og designprocesser
  • Værdikæden
  • Virksomhedsøkonomi
  • Markedsføring (målgruppe, segmentering & salgsmetoder)

Projektet afsluttes via en fremvisning på KEA, hvor undervisere og studerende var repræsenteret. Vindergruppen, fra Ideation på PBA i Design/Business, formåede at generere den nette sum af 10.000,- samt indgå en aftale om fremtidigt samarbejde med kunden, Slagter Lund.

Udvikling af projektet blev afsluttet i november 2012, men er siden blevet forankret på KEA og gentagne gange blev afholdt som innovationsforløb på forskellige uddannelser.

Vælg et tema eller søg efter projekter