Innovation Randers A/S er en mellemstor dansk møbelproducent, der har kunder i Danmark, USA og Kina.
Virksomheden har i deres forretningsmodel været udpræget orienteret mod produktudvikling og design og sælger udelukkende B2B. De har derfor ikke haft fokus på markedsføring af virksomhedens produkter ift. slutbrugerne.
Der er imidlertid i den seneste tid, kommet stigende krav specielt fra deres kunder i DK om, at det er Innovation Randers der skal have styr på målgruppernes behov og købsadfærd, ligesom de mener, at Innovation Randers A/S skal stå for den primære markedsføring af produkterne.
Studerende og undervisere på Markedsføringsøkonom i Randers indgår i et samarbejde med Innovation Randers, hvor de studerende vil afdække forhold som · Målgruppe · Købsadfærd · Købsbeslutninger mv i forhold til Innovation Randers’ produkter og på den baggrund udarbejde forslag til Innovation Randers’ kommunikations- og markedsføringsstrategi i fremtiden.
Udvalgte studerende vil efterfølgende samarbejde med Innovation Randers i udarbejdelsen af nyt markedsføringsmateriale, akademiets undervisere indgår i denne fase med vejledning af studerende.
|
Markedskommunikation i praksis
Studerende fra Erhvervsakademi Dania udarbejder forslag til Innovation Randers’ kommunikations- og markedsføringsstrategi i fremtiden.