Markedskommunikation i praksis

Studerende fra Erhvervsakademi Dania udarbejder forslag til Innovation Randers’ kommunikations- og markedsføringsstrategi i fremtiden.

 

Innovation Randers A/S er en mellemstor dansk møbelproducent, der har kunder i Danmark, USA og Kina.

 

Virksomheden har i deres forretningsmodel været udpræget orienteret mod produktudvikling og design og sælger udelukkende B2B. De har derfor ikke haft fokus på markedsføring af virksomhedens produkter ift. slutbrugerne.

 

Der er imidlertid i den seneste tid, kommet stigende krav specielt fra deres kunder i DK om, at det er Innovation Randers der skal have styr på målgruppernes behov og købsadfærd, ligesom de mener, at Innovation Randers A/S skal stå for den primære markedsføring af produkterne.

 

Studerende og undervisere på Markedsføringsøkonom i Randers indgår i et samarbejde med Innovation Randers, hvor de studerende vil afdække forhold som

·        Målgruppe

·        Købsadfærd

·        Købsbeslutninger

mv

i forhold til Innovation Randers’ produkter og på den baggrund udarbejde forslag til Innovation Randers’ kommunikations- og markedsføringsstrategi i fremtiden.

 

Udvalgte studerende vil efterfølgende samarbejde med Innovation Randers i udarbejdelsen af nyt markedsføringsmateriale, akademiets undervisere indgår i denne fase med vejledning af studerende.

 

Vælg et tema eller søg efter projekter