GameEduc – Transnational Education Practices for the Game Industry

Formålet med projektet er at skabe et solidt "framework", der kan bruges i nuværende og fremtidige spiluddannelser i Europa.

GameEduc Transnational Education Practices

GameEduc Transnational Education Practices

Dette projekt omhandler GameEduc – Transnational Education Practices for the Game Industry, samt spiludvikling i international praksis.

Ved at have etableret kommunikation og delt praksis med andre skoler inden for en rimelig geografisk afstand, øges de studerendes muligheder for at gennemføre internationale praktikophold. Dette medfører en øget beskæftigelse i Europa, blandt de studerende. Dette medfører en mere positiv og fordomsfri holdning blandt studerende og kandidater. Underviserne vil få et yderligere indblik i andre institutioners læseplaner og metoder og være i stand til at bruge den viden i deres egen lære. Det vil fremme en større forståelse for deres eget fag.

Læs mere om internationale spiluddannelser her.

Indsamling af information til GameEduc Transnational Education Practices

Gennem indsamling af information under projektet, organisere og sammenfatte den i et framework, vil det skabe en solid guide. En guide der indeholder standardiserede metoder og praksis inden for spiluddannelse, på tværs af grænser. Dette vil blive gjort tilgængeligt via en dedikeret webportal og udformet således, at det er let løbende at opdatere guiden. Det sikrer rammernes og værktøjernes relevans, så de kan bruges som reference materiale til nuværende og fremtidige spiluddannelser i Europa. Projektet har ligeledes til formål at fremme et fremtidigt samarbejde på tværs af projekter. Der vil være et potentiale i at udvide projektet i fremtidige Erasmus-applikationer.

Spiludvikling i international praksis har gennem årtier banet vejen for nye industrier. Den samlede indtjening overstiger årligt øvrige traditionelle digitale industrier.

For at være en væsentlig del af Europas økonomiske vækst, vil det forsat være vigtigt at uddanne kompetente udviklere. De skal kunne følge udviklingen i en hurtigt voksende industri. Det er ligeledes væsentligt for uddannelsesinstitutionerne at kunne udvikle undervisningen som følge af  markedsbehovet. Dette sikres gennem kontinuerlig evaluering at tilbyde den bedste mulige uddannelsespraksis.

Spiludvikling på tværs af grænser og produkter

Spiludvikling har en international praksis, hvor virksomhederne kan ansætte på tværs af grænser og produkter, fordi spillene er rettet mod et globalt marked. Gennem proaktivitet og uddannelse af arbejdstagere kan industrien forsat være aggressiv og innovativ i forhold til at udvikle nye produkter og teknologier. Uddannelse af “hele mennesker” og socialt bevidste udviklere er et væsentligt skridt til at skabe arbejdskraft i høj kvalitet, både på lokalt og internationalt plan.

Læs om et lignende projekt her.

Vælg et tema eller søg efter projekter