
Projektets formål er at forstå detailhandlens udvikling og udvikle koncepter, der kan fastholde og udvikle konkurrenceevnen for fremtidens storcentre med udgangspunkt i Lyngby Storcenter. Projektet fokuserer derfor på, med Cphbusiness som uddannelsespartner, at gå aktivt ind i de handlendes forretningsudvikling samt at biddrage med nye løsninger, der vil fremme byens attraktion for borgere, handlende og studerende
Projektets overordnede mål er at:
- øge forståelsen af praksis både for studerende og for centeret/centerets butikker og herigennem øge centerets attraktivitet generelt for de handlende i Nordsjælland
Projektets delmål er at:
- gennemføre et serviceeftersyn af Lyngby Storcenter og bidrage til en fælles forståelse af praksis
- fremme innovationsgraden blandt butikkerne i Lyngby Storcenter gennem forretningsudvikling
- overføre den nyeste viden inden for bl.a. detailhandel og forbrugertrends til ansatte, ledere og ejere
- Udarbejdelse af koncept som kan skaleres
- Udvikle og teste rammer for og krav til gruppepraktik
- Øge de studerende evne til at omsætte teoretisk viden til praktisk implementering
I fase 1 af projektets gennemførelse er fokus:
- Analyse af forbrugeradfærd og tendenser blandt centerets nuværende og potentielle kunder
- Analyse af centerets nuværende position, image og kundegrundlag
- Analyse af nuværende butikskoncepters styrker og svagheder samt identifikation af muligheder og trusler i omverdenen med henblik på at identificere indsatsområder
- Analyse af detailhandelstrends og herunder nethandel og centerudvikling i både Danmark og internationalt
I fase 2 er projektet efterfølgende inddraget som en del ”Retail Reinvented” se www.retailreinvented.dk