Tværfagligt samarbejde i SMV
| Projekttitel | Tværfagligt samarbejde i SMV |
|---|---|
| Projekttype | Anvendt forskning og udvikling |
| Frascati | Ja |
| Tema | Business | Innovation | Kommunikation |
| Teaser | Projektet undersøger de drivers og dangers, som kan være en del af tværfagligt samarbejde. Vi undersøger området med udgangspunkt i danske SMV'er |
| Status | Afsluttet |
| Ejer | |
| - Akademi | Erhvervsakademi Aarhus (EAAA) |
| - Kontaktperson | Ulla Haahr & Jesper Klintrup Nielsen projektchef / lektor ulha@eaaa.dk;jkni@eaaa.dk 41886004 / 72286226 |
| Nat./Int. | Nationalt |
| Projektperiode | 01. januar 2021 - 31. december 2022 |
| Projektbeskrivelse | |
| - Projektresumé | Tværfaglige teamkompetencer er en anerkendt og efterspurgt kompetence i mange organisationer, og derfor antager vi, at tværfaglige samarbejdskompetencer er anvendelige og værdifulde for dimittender fra Erhvervsakademi Aarhus. Målet med projektet er at undersøge, hvordan SMV’er kan øge deres innovationskraft og værdiskabelse gennem samarbejde på tværs af fagligheder. Målet er at opstille drivers og dangers, som kan hjælpe virksomheder og uddannelser til at blive klogere på området. Siden 2013 har erhvervsakademiet afholdt Eksperter i teams-forløbet, hvor det primære omdrejningspunkt er tværfaglighed. Projektet giver os mulighed for at finde ud af, om indholdet i faget reelt afspejler den virkelighed, de studerende vil møde i praktikophold og job i SMV’er? Kort sagt: Er vi i sync med virkeligheden? |
| - Baggrund og formål | |
| - Aktiviteter og handling | |
| - Projektets Metode | Forskningsprojektet gør det muligt at undersøge, hvordan akademiets aftagervirksomheder i deres praksis og forretningsudvikling anvender tværfaglige teams, og hvordan de arbejder med opbygning af de tilknyttede kompetencer. Projektet forventes derfor at resultere i ny viden om tværfagligt samarbejde i SMV’er. Området er kun meget sparsomt undersøgt, og vi ønsker at opbygge evidensbaseret viden baseret på undersøgelser af danske SMV’er. Denne viden kan bruges på uddannelser og i virksomheder. Projektets metode omfatter et litteraturstudie, som bliver sammenfattet i et working paper. Målgruppen er undervisere, som ønsker at blive opdateret inden for forskningsområde. Der gennemføres desuden et case-studie, som tager udgangspunkt i danske SMVér. |
| - Projektets Forventede Resultater | |
| - Projektets Forventede Effekt | |
| Tags | |
| Deltagere | |
| Partnere | Det Nordiske Eksperter i Teams netværk |
| Finansiering | |
| Resultat | |
| Evaluering | |
| Formidlingsform | |
| - Resultatets formidling | |
| - Resultaternes værdi | |
| - Målgruppen | |
| - Publikationer | Workingpaper E-bog |