Hvad er argumenterne for at digitalisere uddannelse?
Projekttitel | Hvad er argumenterne for at digitalisere uddannelse? |
---|---|
Projekttype | Anvendt forskning og udvikling |
Frascati | Ja |
Tema | IT | Undervisning |
Teaser | En analyse af argumenter for digitalisering af uddannelse, til udvikling af teknologifilosofiske designmetoder |
Status | Afsluttet |
Ejer | |
- Akademi | Københavns Erhvervsakademi (KEA) |
- Kontaktperson | Jesper Balslev Ph.d. jeba@kea.dk 27228301 |
Nat./Int. | Internationalt |
Projektperiode | 01. september 2015 - 01. marts 2019 |
Projektbeskrivelse | |
- Projektresumé | Ph.d.-projektet er et forsøg på at etablere kriterier for teknologivurdering (f.eks. af læringsteknologier og digitale læremidler), på baggrund af konkrete, problematiske, erfaringer med undervisning i digitale medier. Formålet med projektet er at skabe overblik og klarhed over vores anvendelse af digitale læringsteknologier, at dyrke en dybere og mere analytisk omgang med vores teknologiske virkelighed, og endelig at omsætte denne til en didaktik der kan gøre studerende stærke i udvikling af digitale teknologier. Projektet består af tre dele:
|
- Baggrund og formål | Baggrunden for projektet, er et forsøg på at etablere kriterier for teknologivurdering (f.eks. af læringsteknologier og digitale læremidler), på baggrund af konkrete, problematiske, erfaringer med undervisning i digitale medier. Formålet med projektet er at skabe overblik og klarhed over vores anvendelse af digitale læringsteknologier, at dyrke en dybere og mere analytisk omgang med vores teknologiske virkelighed, og endelig at omsætte denne til en didaktik der kan gøre studerende stærke i udvikling af digitale teknologier. |
- Aktiviteter og handling |
|
- Projektets Metode | Metoden består dels af korpuslingvistisk dokumentanalyse dels af en teknologifilosofisk hermeneutisk tolkning af korpusset. |
- Projektets Forventede Resultater | Forventningen er at styrke erhvervsakademier, undervisere og studerende i omgang med digitale teknologier, på en måde der tager hånd om eksisterende problemer med læringsmæssige effekter, redundans, risikoanalyse og innovation. |
- Projektets Forventede Effekt | Effekten bliver forhåbentlig en styrket didaktik i forbindelse med valg af digital teknologi, et bedre vidensgrundlag for valg af digital teknologi, øget teknologiforståelse og bedre fokus på risici. |
Tags | Argumenter | Digitale medier | Digitalisering | Policy | teknologi | teknologiforståelse | Teknologivalg | uddannelse |
Deltagere | |
- Studerende | |
- Medarbejdere | Københavns Erhvervsakademi (KEA) Jesper Balslev |
- Virksomhedsrepræsentanter | |
- Andre | |
Partnere | |
Finansiering | |
Resultat | |
Evaluering | |
Formidlingsform | |
- Resultatets formidling | |
- Resultaternes værdi | |
- Målgruppen | Uddannelsesprofessionelle |
- Publikationer | Website/blog Peer rev. Artikel Website/blog Andet (venligst beskriv) |