Generationsledelse
Projekttitel | Generationsledelse |
---|---|
Projekttype | Anvendt forskning og udvikling |
Frascati | Ja |
Tema | Business |
Teaser | Ledelse på tværs af generationer |
Status | Afsluttet |
Ejer | |
- Akademi | Cphbusiness |
- Kontaktperson | Karen Spuur Projektleder, Lektor kcer@cphbusiness.dk 3615 4885 |
Nat./Int. | Nationalt |
Projektperiode | 01. januar 2020 - 30. juni 2021 |
Projektbeskrivelse | |
- Projektresumé |
Ledelseskompleksiteten vokser på alle fronter, når de forskellige generationers ønsker og krav til arbejdspladsen bliver stadig mere divergerende. Hver generation er forskellig, motiveres, stimuleres og drives forskelligt. Det er en udfordring for ledere at rumme og navigere i. Både fra Cphbusiness’ forskningsprojekt Ledelse af unge II og forskningsprojektet Unge Ledere fremhæver de i alt 60+ SMV’er, at generationsledelse er en af deres største ledelsesmæssige udfordringer. Cphbusiness driver projektet, Generationsledelse, der gennemføres fra efteråret 2020 til medio 2021. Projektet sigter på at producere konkrete produkter i form af videoer med unge ledere, podcasts med diverse eksperter og artikler til relevante tidsskrifter. Den nye viden og de konkrete produkter formidles på relevante sociale medier, primært LinkedIn samt på platformen www.ungleder.dk og anvendes på relevante fag. |
- Baggrund og formål | |
- Aktiviteter og handling | |
- Projektets Metode | Undersøgelsen bygger på kvalitative interviews med unge ledere og eksperter. Undersøgelsen vil gennem interviews forholde sig til de udfordringer, som lederne oplever som følge af de op til 5 generationers indtræden på arbejdsmarkedet. Hvordan påvirker det den sammensatte medarbejderskares relationer, forståelsesmønstre, anerkendelse, identitet- og meningsdannelsen? Der vil løbende blive formidlet ny relevant viden til målgruppen, ledere i danske SMV’er og andre med interesse for generationsledelse. |
- Projektets Forventede Resultater | |
- Projektets Forventede Effekt | Effekt
|
Tags | |
Deltagere | |
Partnere | |
Finansiering | |
Resultat | |
Evaluering | |
Formidlingsform | |
- Resultatets formidling | |
- Resultaternes værdi | |
- Målgruppen | |
- Publikationer | Anden artikel Anden artikel Anden artikel |