Hop til indhold

Det Digitale Kundemøde 3.0

Projekttitel Det Digitale Kundemøde 3.0
Projekttype Anvendt forskning og udvikling
Frascati Ja
Tema Innovation | Kommunikation
Teaser Hvorledes kan man i Liv og Pension udvikle den digitale kunderejse, så kunderne oplever et serviceløft og selskaberne øger kundetilfredsheden?
Status Igangværende
Ejer  
- Akademi Cphbusiness
- Kontaktperson Ane Kathrine Bo Johansen
Lektor
ankb@cphbusiness.dk
36154818
Nat./Int. Nationalt
Projektperiode 01. januar 2023 - 30. juni 2024
Projektbeskrivelse  
- Projektresumé

Projektet går i dybden med at forstå kundernes behov og barrierer i forhold til den digitale kunderejse indenfor Liv og Pension.

Hvad kan give de gode kundeoplevelser? Og hvilke barrierer forhindrer kunderne i at foretage en 100% digital kunderejse? Hvad er det selskaberne skal kunne levere i forhold til kunderne? og hvilke muligheder er der for at skabe en digital transformation i branchen, såfremt man tager udgangspunkt i at imødekomme og forstå disse behov og barrierer?

Projektet vil ligeledes komme med råd til erhvervet i forhold til, hvordan de skal skabe disse forandringer – i form af insights samt redskaber, der kan anvendes på taktisk og/eller strategisk plan.

- Baggrund og formål

Der er stor forskel på, hvor langt selskaberne indenfor Liv og Pension er kommet i forhold til at udvikle deres digitale kunderejse. Der er en øget efterspørgsel efter rådgivning, og samtidig er der en hastig udvikling indenfor digital kundekontakt generelt og inden for Fintech specifikt, der presser branchen og sætter den digitale udvikling i relation til kunderne øverst på dagsordenen. Dette pres vil kun øges i fremtiden, når kundernes forventninger og digitale kompetencer øges, og når nye medarbejdere stiller krav til, at deres fremtidige arbejdsplads kan levere på det digitale felt.

- Aktiviteter og handling
  • Dataindsamling
  • Databearbejdning
  • Formidling af resultater
- Projektets Metode

Kvalitativ tilgang via ekspertinterviews samt fokusgrupper, samt kvantitativ metode i form af repræsentativ kvantitativ analyse.

- Projektets Forventede Resultater
  • Insights, der kan hjælpe erhvervet, de studerende samt undervisere, til at blive bedre til at arbejde med den digitale kundekontakt i fremtiden.
  • Teoretiske modeller, der kan anvendes af erhvervet, de studerende samt undervisere, og dermed konkretisere og operationalisere, hvorledes man udvikler den digitale kunderejse
  • Hjemmeside der formidler ovenstående: https://digitalcustomer.dk/
  • Artikler
- Projektets Forventede Effekt
  • Mulighed for at udvikle undervisningen i en mere digitalt orienteret retning, der styrker de studerende til i højere grad at kunne bidrage til udviklingen af selskabernes digitale kunderejser.
  • Mulighed for at bidrage til erhvervet med viden og operationelle modeller, der skaber værdi i selskabernes udvikling af deres digitale kunderejser.
  • Indsigt og faglige kompetencer blandt underviserne, der sikrer at Cphbusiness har den mest aktuelle viden indenfor området.
Tags
Deltagere  
- Studerende Cphbusiness (8)
- Medarbejdere Cphbusiness
6 medarbejdere
- Virksomhedsrepræsentanter Velliv

Grandhood

Nordea Liv og Pension
- Andre
Partnere Nordea Liv og Pension | Grandhood | Velliv
Finansiering
Resultat
Evaluering
Formidlingsform  
- Resultatets formidling
- Resultaternes værdi
- Målgruppen
- Publikationer