Hop til indhold

Brug og integration af nye sociale medier

Projekttitel Brug og integration af nye sociale medier
Projekttype Anvendt forskning og udvikling
Frascati Ja
Tema Business | Innovation | Kommunikation | Teknologi
Teaser Afdækning af potentiale for anv. af nye medieplatforme for SMV'er – fordele og ulemper ved brug af udvalgte dig. medier fastlæggelse af dig. mediestrategi.
Status Igangværende
Ejer  
- Akademi Cphbusiness
- Kontaktperson Solveig Thrane-Møller
Adjunkt
somo@cphbusiness.dk
3615 4921
Nat./Int. Nationalt
Projektperiode 01. august 2023 - 30. juni 2024
Projektbeskrivelse  
- Projektresumé

Projektet udspringer af et forudgående forstudie ved samme navn.

Projektet skal give en dyb indsigt i det sociale medielandskab samt et relevant bud på, hvor det er på vej hen de næste par år og dermed give et bud på, hvilke sociale medier, der er relevante at inddrage ifm. udarbejdelsen af en digital mediestrategi i en SMV-virksomhed. Desuden skal projektet bidrage med viden og indsigt for SMV-virksomheder, så de bliver bedre klædt på til at navigere og arbejde med den relevante mediasammensætning for netop deres virk-somhed (i forhold til branche, målgruppe og formål med markedsføringen).

Projektet skal undersøge:
“Hvordan kan SMV-virksomheder ved bevidst brug af sociale medier skabe vækst i deres virksomhed?”

- Baggrund og formål

Projektet tager udgangspunkt i en branche f.eks. Hotel og restaurationsbranchen, som er et stort segment blandt SMV-virksomheder.
Projektet vil konkret afdække:

  1. Om SMV-virksomheder i f.eks. hotel og restaurationsbranchen anvender sociale medier til at vækste deres virksomhed og i givet fald, hvilke medier de anvender, hvordan disse er udvalgt, hvordan resultaterne af indsatsen vurderes samt hvordan virksomhederne inddrager nye sociale mediaplatforme i deres salgs- og markedsføringsindsat.
  2. Projektet vil også forsøge at afdække hvilke kompetencer, virksomhederne mener er nødvendige, for at få det optimale udbytte af virksomhedernes Sociale media aktiviteter.
  3. Yderligere vil projektet afdække hvorledes virksomhederne selv mener, at de bedst kan komme i gang med at anvende sociale medier som en vækstmotor.
- Aktiviteter og handling
- Projektets Metode
  1. En omfattende kvantitativ analyse af den udvalgte branches brug af sociale medier, kompetence, brug af guidelines, bureauer etc.
  2. Et antal kvalitative interviews, som i dybden afdækker:
    1. Konkrete eksempler på brug af sociale medier eller mangel på samme
    2. Succeshistorier og baggrunden for disse
    3. Kendskab til og anvendelse af de i dag eksisterende “guides” Projektet vil levere (samt give viden om):
    4. En opdateret statistisk valid kvantitativ analyse, som afdækker branchens brug af sociale medier
    5. Dyb indsigt i branchens erfaring med brug af sociale medier, herunder nye sociale mediaplatforme
    6. Hvad opfatter branchens som vækstmæssige succescases
    7. Hvordan bruger branchen den litteratur, som findes i dag
    8. Hvordan bruger branchen de guides og guidelines, som findes offentlig tilgængelig i dag
    9. Branchen brug af digitale bureauer
- Projektets Forventede Resultater
- Projektets Forventede Effekt
Tags
Deltagere  
- Studerende
- Medarbejdere Cphbusiness
Nana Emilie Grew
Kenneth Dosanjh
- Virksomhedsrepræsentanter
- Andre
Partnere
Finansiering
Resultat
Evaluering
Formidlingsform  
- Resultatets formidling
- Resultaternes værdi
- Målgruppen
- Publikationer Rapport