Beer Brewing – Blended Learning Collaboration Internationally
| Projekttitel | Beer Brewing – Blended Learning Collaboration Internationally |
|---|---|
| Projekttype | Anvendt forskning og udvikling |
| Frascati | Ja |
| Tema | Teknologi | Undervisning |
| Teaser | Engaging collaboration and learning across borders with blended learning |
| Status | Afsluttet |
| Ejer | |
| - Akademi | Aarhus Maskinmesterskole (AAMS) |
| - Kontaktperson | Kirsten Skaaning Lektor ks@aams.dk +45 41 22 71 54 |
| Nat./Int. | Internationalt |
| Projektperiode | 01. januar 2016 - 30. juni 2016 |
| Projektbeskrivelse | |
| - Projektresumé | Projektet vil gennemføre et undervisningsforløb, hvor danske og udenlandske studerende arbejder sammen om at løse en fælles opgave. Dette ‘gruppearbejde’ skal foregå virtuelt via Adobe Connect og andre teknologier og afsluttes af en fælles præsentation af den fælles løsning. De vigtigste læringsmål er at øge de studerendes sprog- og internationaliseringskompetencer, idet samarbejdet skal simulere et ‘autentisk’ samarbejde på tværs af grænser. Derfor er det også vigtigt, at selve projektopgaven er virkelighedsnær og fagligt relevant. Opgaven bliver derfor at designe en kedel til en ølbrygningsproces og varmeforsyne denne. Konstruktionsopgaven passer ind i de hollandske studerendes pensum, og varmeforsyningsopgaven passer ind i de danske studerendes pensum (5. semester). |
| - Baggrund og formål | Projektets overordnede formål er at afprøve en model for inddragelse af internationale samarbejder i undervisningen og dermed undersøge, hvordan FoU-aktiviteter kan afløse dele af et semesterprojekt uden at forstyrre den øvrige drift, samt opbygge internationale relationer i et FoU-perspektiv. |
| - Aktiviteter og handling | Projektets aktiviteter omfatter:
|
| - Projektets Metode | Projektet skal afprøve et veletableret blended learning-koncept hos Aarhus Maskinmesterskole i en international kontekst. |
| - Projektets Forventede Resultater | Projektet forventes at give viden om etablering og gennemførelse af udviklings- og undervisningssamarbejde på tværs af landegrænser, samt viden om, hvordan sådanne projektsamarbejder integreres i et eksisterende og planlagt uddannelsesforløb (i dette tilfælde et semester). |
| - Projektets Forventede Effekt | Projektet forventes at bidrage positivt og som proof-of-concept til etablering af nye internationale samarbejdsrelationer og ikke mindst fastholdelse af en god relation til Hague UAS i Delft. |
| Tags | |
| Deltagere | |
| - Studerende | 806 (10) |
| - Medarbejdere | Aarhus Maskinmesterskole (AAMS) Kirsten SkaaningThomas Møller Hansen |
| - Virksomhedsrepræsentanter | |
| - Andre | |
| Partnere | Hague University of Applied Sciences, Delft |
| Finansiering | |
| - Intern | 100% |
| - Ekstern | |
| Resultat | |
| Evaluering | |
| Formidlingsform | |
| - Resultatets formidling | Der er udarbejdet to rapporter: En, der har fokus på udbyttet rent didaktisk og en evalueringsrapport. Kan rekvireres på anmodning. |
| - Resultaternes værdi | Projektet har været medvirkende til, hvordan vi hos Aarhus Maskinmesterskole integrerer forsknings- og udviklingsaktiviteter i forbindelse med undervisningen. |
| - Målgruppen | Erhvervslivet, uddannelsesinstitutioner og studerende |
| - Publikationer |