AI-Moderator
Projekttitel | AI-Moderator |
---|---|
Projekttype | Anvendt forskning og udvikling |
Frascati | Nej |
Tema | Innovation | IT | Undervisning |
Teaser | Projektet udvikler et AI-baseret program til at facilitere dialog og gruppeopgaver i undervisning. Målet er bedre læring via struktureret AI-understøttelse. |
Status | Igangværende |
Ejer | |
- Akademi | Cphbusiness |
- Kontaktperson | Peter Thaysen Lektor pett@smartlearning.dk 36 15 45 00 |
Nat./Int. | Nationalt |
Projektperiode | 01. august 2024 - 31. december 2025 |
Projektbeskrivelse | |
- Projektresumé | AI Moderator-projektet fokuserer på at udvikle et softwareprogram, der benytter generativ AI til at fungere som en facilitator for dialog og gruppebaseret opgaveløsning i undervisningskontekster. Projektet bygger videre på tidligere erfaringer med AI-assisterede løsninger, men sigter nu mod at skabe en specifik softwareløsning, som kan anvendes af undervisere til at lede studerendes samarbejde og læring. |
- Baggrund og formål | |
- Aktiviteter og handling | |
- Projektets Metode | Der anvendes en design baseret test tilgang, baseret på et overordnet postulat om AI kan forbedre dialog i uddannelse, styrke gruppearbejde og problemorienteret læring. Tests vil basere sig på afprøvning i både fysisk og online undervisning, synkront og asynkront. Observationer og optagelse vil udgøre basis for evaluering i selve testen, og i post test vil der kunne anvendes kvalitativ analyse på baggrund af samtaler (optaget), log data og output analyse. Dette i tilgift til Cambridge som anvender Matrix Reasoning, Colouring problem og Brainstormning task i en group thinking post test. Tests foretages i op til tre cykler, med tilpasninger på baggrund af post test analysen i hver iteration. |
- Projektets Forventede Resultater | |
- Projektets Forventede Effekt | |
Tags | |
Deltagere | |
- Studerende | |
- Medarbejdere | Cphbusiness Todorka Stoyanova DimitrovaVillads HamannMeena KrishnamurthiDavid Lindholm |
- Virksomhedsrepræsentanter | |
- Andre | |
Partnere | |
Finansiering | |
- Intern | 100% |
- Ekstern | |
Resultat | |
Evaluering | |
Formidlingsform | |
- Resultatets formidling | |
- Resultaternes værdi | |
- Målgruppen | |
- Publikationer |