Hop til indhold

What-if-Lab – styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren

Projekttitel What-if-Lab – styrkelse af talenttiltrækningen til vandsektoren
Projekttype Innovationsprojekter
Frascati Nej
Tema Bæredygtighed | Business | Entreprenørskab | Innovation | Sundhed
Teaser Projektet omhandler samarbejdet med ’What-if-Lab, Water (WiLW), der bidrager til at styrke talenttiltrækningen og et markant innovationsboost til vandsektoren
Status Igangværende
Ejer  
- Akademi
- Kontaktperson Lone Liboriussen
lektor
lli@eaaa.dk
7228 6477
Nat./Int. Nationalt
Projektperiode 01. oktober 2022 - 01. september 2023
Projektbeskrivelse  
- Projektresumé

What-if-Lab er en fysisk platform, placeret i The Spring i Aarhus, hvor studerende skriver hovedopgaver i samarbejde med midtjyske organisationer inden for vandområdet. Her matches ambitiøse studerende med organisationer inden for vandområdet, som søger løsningerne på morgendagens klima og miljøudfordringer inden for vandområdet.

 

- Baggrund og formål
- Aktiviteter og handling
- Projektets Metode

De deltagende virksomheder bidrager med innovative hvad-nu-hvis-udfordringer og projektforslag, som de ønsker at få belyst og de studerende får glæde af at arbejde med udfordringer fra den virkelige verden, som de ser ud i vandsektoren.

De studerende tilbydes desuden en skrivebordplads i The Spring i et innovativt miljø, hvor der tilbydes løbende sparring og inspirationsindspark til de deltagende parter. Der er tale om hovedopgaver og afhandlinger på højt akademisk niveau, som kombinerer opdateret viden og forskningsresultater fra vidensinstitutionerne med praktiske erfaringer omkring de udfordringer, som eksisterer i vandsektoren.

Erhvervsakademi Aarhus deltager i projektet og bidrager til at styrke ’The Spring’ og indsatsen i Region Midt satsning på vandteknologi.

Læs mere om projektet her

 

- Projektets Forventede Resultater
- Projektets Forventede Effekt
Tags
Deltagere
Partnere
Finansiering
Resultat
Evaluering
Formidlingsform  
- Resultatets formidling
- Resultaternes værdi
- Målgruppen
- Publikationer