Hop til indhold

IEEE Reviewer at ITHET 2024 Conference

Projekttitel IEEE Reviewer at ITHET 2024 Conference
Projekttype Anvendt forskning og udvikling
Frascati Ja
Tema Bæredygtighed | Design | IT | Kommunikation | Teknik | Teknologi | Undervisning
Teaser Contribute to the future of education: Participate in evaluating innovative teaching methods at the IEEE conference and enhance knowledge in technical fields.
Status Igangværende
Ejer  
- Akademi Zealand – Sjællands Erhvervsakademi
- Kontaktperson Tomasz Blaszczyk
Adjunkt
tomb@zealand.dk
50762600
Nat./Int. Nationalt
Projektperiode 16. september 2024 - 06. november 2024
Projektbeskrivelse  
- Projektresumé

Projektet omhandler evalueringen af to akademiske artikler til den 21. internationale konference om informationsteknologi baseret videregående uddannelse og træning (ITHET 2024), som organiseres af IEEE. Under ledelse af Tomasz Blaszczyk fra Zealand Erhvervsakademi vil fokus være på at vurdere artiklernes bidrag til feltet, metodologi og overholdelse af relevante standarder.

Formålet med projektet er at støtte udviklingen af ny viden inden for teknologiuddannelse, samtidig med at det styrker akademiets strategiske mål. Gennem evalueringen vil projektet bidrage til at forbedre kvaliteten af uddannelsestilbud og skabe værdi for erhvervslivet. Forventede resultater inkluderer evalueringer af artiklerne samt mulighed for publikation, hvilket kan have en betydelig indflydelse på den akademiske og professionelle debat.

- Baggrund og formål
- Aktiviteter og handling

Projektet tager sit udspring i den accelererende udvikling inden for informationsteknologi, hvilket stiller krav til uddannelsesinstitutioner om at forny og tilpasse deres uddannelsesudbud. I takt med at teknologiske innovationer vinder indpas i erhvervslivet, bliver det afgørende for akademiet at sikre, at deres strategier understøtter en relevant og fremadskuende undervisning. Formålet med projektet er derfor at bidrage til akademiets strategiske mål om at fremme kvaliteten af uddannelserne, ved at evaluere og gennemgå artikler, der omhandler effektive undervisningsmetoder inden for tekniske fag.

Gennem en grundig review af indsendte artikler til IEEE 21st International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET 2024) vil projektet bidrage til at opbygge et solidt videngrundlag, som understøtter det nuværende og fremtidige videnbehov i uddannelsesudbuddene. Denne proces vil ikke blot styrke forskningen på området, men også sikre, at undervisningen er baseret på den nyeste viden og bedste praksis.

Desuden skaber projektet værdi for erhvervene ved at sikre, at de studerende er klædt på til at imødekomme de krav og forventninger, der stilles i en digitaliseret arbejdsverden. Ved at inkludere innovative metoder og værktøjer i undervisningen, vil kandidaterne være bedre rustet til at navigere i de komplekse problemstillinger, som virksomheder står overfor i dag. Dette projekt vil derfor ikke kun styrke akademiets position inden for forskning og uddannelse, men også bidrage positivt til erhvervslivet ved at levere veluddannede og kompetente fagfolk.

- Projektets Metode

Dette projekt fokuserer på evalueringen af to artikler til IEEE 21st International Conference on Information Technology Based Higher Education and Training (ITHET 2024). Evalueringen vil vurdere, om artiklerne præsenterer originale tekniske bidrag, samt om deres metodologiske tilgang er solid og valideret. Der lægges vægt på klarhed i præsentationen og overholdelse af IEEE’s formateringskrav. Vurderingen vil følge de officielle retningslinjer for anmeldere fra IEEE, hvilket sikrer en standardiseret og grundig bedømmelse af de indsendte artikler. Efter evalueringen vil der blive udarbejdet en feedbackrapport til forfatterne, der fremhæver styrker og svagheder samt anbefalinger til forbedringer. Den samlede vurdering vil resultere i en anbefaling om accept eller afvisning af artiklerne, hvilket bidrager til at opretholde høje akademiske standarder ved konferencen.

- Projektets Forventede Resultater
- Projektets Forventede Effekt

Projektet har potentiale til at skabe betydelig effekt på flere niveauer. For det første vil de evaluerede artikler bidrage til at forbedre den eksisterende viden inden for informations- og teknologididaktik, hvilket vil styrke kvaliteten af undervisningen i tekniske fag. Derudover vil deltagelsen i IEEE-konferencen muliggøre vidensdeling og netværksdannelse mellem forskere, praktikere og beslutningstagere, hvilket kan føre til nye samarbejder og innovationsprojekter.

Ved at fremhæve relevante metoder og resultater fra de evaluerede artikler vil projektet også understøtte akademiske institutioner og erhvervslivet i deres bestræbelser på at tilpasse sig den digitale tidsalder. I sidste ende forventes projektet at inspirere andre forskere og undervisere til at engagere sig i lignende evalueringsaktiviteter, hvilket kan føre til en generel forbedring af kvaliteten og relevansen af uddannelsestilbud inden for dette felt.

Tags
Deltagere  
- Studerende
- Medarbejdere
- Virksomhedsrepræsentanter
- Andre
Partnere Zealand – Sjællands Erhvervsakademi | IEEE
Finansiering  
- Intern 100%
- Ekstern
Resultat
Evaluering
Formidlingsform  
- Resultatets formidling
- Resultaternes værdi
- Målgruppen
- Publikationer