Hop til indhold

Biometriske test af turismeoplevelser

Projekttitel Biometriske test af turismeoplevelser
Projekttype Anvendt forskning og udvikling
Frascati Ja
Tema Business | Innovation | Teknologi | Turisme
Teaser Ved hjælp af biometri hjælper vi turismevirksomhederne fra Region Sjælland med at forbedre deres turismeprodukter til glæde for gæster, vækst og beskæftigelse.
Status Afsluttet
Ejer  
- Akademi Zealand – Sjællands Erhvervsakademi
- Kontaktperson Morten Boesen
Lektor
mobo@kea.dk
Nat./Int. Nationalt
Projektperiode 01. januar 2021 - 31. marts 2022
Projektbeskrivelse  
- Projektresumé

Dette projekt er tilknyttet det overordnede projekt, Væksttur 20/21. I dette projekt afdækkes det, hvordan biometri kan anvendes til at teste turismeoplevelser. Projektet bygger videre på den eksisterende forskning inden for testteori, biometri og turismelitteraturen.

- Baggrund og formål

Baggrund

Biometri er hidtil blevet brugt til at teste skærmbaserede løsninger (fx websider) samt inden for detail dvs. løsninger af mere statisk karakter. I takt med at biometriteknologien er blevet mere avanceret, er der et underudnyttet potentiale i også at kunne anvende den til at teste løsninger af mere kompleks og dynamisk karakter som fx turismeoplevelser.

Formål

Projektet undersøger det midlertidige forskningsspørgsmål: Hvordan kan man anvende biometriteknologien til at teste turismeoplevelser?

- Aktiviteter og handling

Projektet består af følgende aktiviteter:

  • Afsøgning af eksisterende viden i spændingsfeltet mellem test, biometri og turisme.
  • Udarbejdelse af testmetode
  • Gennemførsel af max. 25 testforløb med turismevirksomheder samt udarbejdelse af testrapporter
  • Udarbejdelse af working paper samt evt. præsentation på konference
- Projektets Metode

Den metodiske dataindsamling består af data fra de gennemførte testforløb samt de udarbejdede testrapporter.

- Projektets Forventede Resultater

Det forventes, at projektet skaber ny viden om, hvordan biometri kan bruges til at teste turismeoplevelser.

- Projektets Forventede Effekt

Projektet skaber værdi for aftagerne ved at introducere ny digital teknologi.

Projektet understøtter videnbehovet på it-søjlen (multimediedesign og digital konceptudvikling) og den merkantile søjle (serviceøkonom) på afdelingen i Køge.

Tags
Deltagere  
- Studerende
- Medarbejdere Københavns Erhvervsakademi (KEA)
Morten Boesen

Zealand – Sjællands Erhvervsakademi
Sissel Quistgaard Pagh
- Virksomhedsrepræsentanter BoCart

Sagnlandet Lejre
- Andre
Partnere
Finansiering  
- Intern 100%
- Ekstern
Resultat
Evaluering
Formidlingsform  
- Resultatets formidling
- Resultaternes værdi
- Målgruppen
- Publikationer Workingpaper