
Salgs- og marketingaktiviteter fylder sjældent meget i små og mellemstore virksomheder (SMV’er), men undersøgelser viser, at salgs- og marketingaktiviteter bidrager til vækst, og at kompetencer inden for dette felt er efterspurgte.
Projektet kortlægger muligheder og barrierer
Projektet vil skabe grobund for yderligere implementering af salg og marketing i små og mellemstore virksomheder ved at kortlægge:
- den eventuelle konkrete sammenhæng mellem adfærd og aktiviteter i salg og marketing samt små og mellemstore virksomheders performance.
- hvilke barrierer, der forhindrer små og mellemstore virksomheder i at udnytte potentialerne i salg og marketing.
- hvilket potentiale for vækst, som eventuel kompetencetilførsel inden for salg og marketing, kan indfri.
Projektet vil udvælge et større antal små og mellemstore virksomheder til at deltage i kortlægningsarbejdet, der suppleres med interviews og observationer. Dette materiale vil sammen med et omfattende litteraturstudie skabe ny indsigt i SMV’ernes arbejde med salg og marketing samt skabe ny, anvendelsesorienteret teori på området.
Styrke implementeringskompetencer inden for salg og marketing
Projektet vil:
- styrke og udvikle små og mellemstore virksomheders implementeringskompetencer inden for salg og marketing.
- få en forventet betydningsfuld effekt på små og mellemstore virksomheder, fordi de dels får viden om, hvad andre virksomheder gør, og dels vil de få afprøvede, konkrete tilbud.
- give større viden om Erhvervsakademi Aarhus’ aftagervirksomheder og medvirker til en relevant målretning og fremtidssikring af akademiets uddannelser.