
Randers+Radius er resultatet af en fusion af to virksomheder. Randers+Radius benyttede denne anledning til at udvikle en forretningsstrategi for virksomheden gennem en innovationsproces. Virksomheden ønskede endvidere at blive mere strategriske og fokuserede i forhold til markeder, kunder, produktsortiment og trends.
Alle processer blev faciliteret af undervisere fra Erhvervsakademi Aarhus, der inddrog studerende fra professionsbacheloruddannelsen i innovation og entrepreneurship. Denne proces sikrede, at nyeste viden blev integreret i virksomhedens løsninger, og at de studerende fik praktisk erfaring med deres felt.
Brugbar og dynamisk strategi
Projektet resulterede i:
- en brugbar og dynamisk strategi, der kan give en fælles kurs for markedsførings- og salgskanaler, produktudvikling og kompetenceudvikling for både ledere og medarbejdere.
- strategiske forslag til nye produkter, nye markeder og kundesegmenter ligesom virksomhedens vækstmuligheder blev afklaret.
- et videnkredsløb mellem Erhvervsakademi Aarhus og Randers+Radius. Dette skete ved, at nyeste viden blev bragt ud til virksomheden, som samtidig leverede viden om de nyeste bevægelser i praksisområdet.